ARBUCIES a OSOR

DIARI ETAPA 3 ARBÚCIES - OSOR. 09-06-2018 Aquesta etapa ens porta fins el cor de les Guilleries. Comencem a Arbúcies i de bones a primeres ens anem enfilant en direcció a Joanet, petit nucli que depèn del municipi d’Arbúcies. Arribats a aquest punt fem una petita aturada, tot gaudint del silenci i la tranquil·litat del lloc. Seguim el camí en direcció a Sant Hilari Sacalm, on entrem per la seva zona industrial, bordegem el nucli urbà i ens dirigim cap el Coll de Llevanyes. El camí s’endinsa per boscos i corriols, i degut a les darreres pluges hem hagut de creuar diverses torrenteres, la verdor és esclatant. [...]

By | setembre 20th, 2018|Categories: 2018, Altres curses, General, GR 83|Comentaris tancats a ARBUCIES a OSOR

LAS PLANES D’HOSTOLES A OLOT

Podeu veure les fotos al Facebookí prement aqui

By | setembre 20th, 2018|Categories: 2018, Altres curses, GR 83|Comentaris tancats a LAS PLANES D’HOSTOLES A OLOT

OSOR A LAS PLANES D’HOSTOLES

DIARI ETAPA 4 OSOR – LES PLANES D’HOSTOLES. 14-07-2018 Recorregut llarg, de 27 km, amb una llarga pujada des de la sortida d’Osor fins a Sant Martí Sacalm, al quilòmetre 19, amb només un tram de baixada per arribar a Susqueda. Sortint d’Osor hem enfilat la pujada cap al Coll de Nafré, situat a 610 metres d’altitud, seguint el vell camí que uneix les valls d’Osor i de Susqueda (aquesta coberta per l’aigua de la presa en l’actualitat). Trobem l’ermita de Ntra. Sra. del Port, en no gaire bon estat, i a partir d’aquí iniciem una forta baixada fins el pantà de Susqueda, que hem [...]

By | setembre 20th, 2018|Categories: 2018, Altres curses, GR 83|Comentaris tancats a OSOR A LAS PLANES D’HOSTOLES

RIELLS-VIABREA A ARBUCIES

DIARI ETAPA 2 ESTACIÓ DE RIELLS-VIABREA – ARBÚCIES. 19-05-2018 Etapa de 20 km, sortint de l’estació de Riells-Viabrea fins el poble d’Arbúcies, entrant en el Parc Natural del Montseny. Els primers trams els fem per pistes sense gaire dificultat, que ens ajuden a guanyar alçada i ens permeten anar agafant ritme. Havent viscut una primavera de pluges com l’actual, el paisatge se’ns ofereix amb una verdor esplendorosa. Ens anem endinsant pel Parc Natural del Montseny i paulatinament anem guanyant alçada per entre boscos de pins i alzines sureres, però no tardem en corriolejar entre les fagedes. Estem arribant a l’ermita de Sant Martí de Riells, en [...]

By | juny 23rd, 2018|Categories: 2018, Altres curses, General, GR 83|Comentaris tancats a RIELLS-VIABREA A ARBUCIES

gr 83 1 etapa Mataro- La Batlloria

quan no feia vent. DIARI ETAPA 1. MATARÓ – LA BATLLÒRIA. 30-03-2018 Primera etapa del GR 83 o camí del Nord, que uneix Mataró amb Prada de Conflent, al llarg d’una ruta de 213 quilòmetres, que travessa un seguit d’espais naturals i de pobles i ciutats d’alts valors paisatgístics, culturals i ambientals. Dos punts, el Canigó i Mataró, units per un meridià, el Meridià Verd, que va servir per commemorar la determinació del metre com unitat de mesura. Aquesta ruta, unint el mar i la muntanya, travessa les comarques del Maresme, Vallès Oriental, la Selva, la Garrotxa, el Ripollès, el Vallespir i el Conflent. Un monòlit d’acer a la platja [...]

By | juny 22nd, 2018|Categories: 2018, General, GR 83|Comentaris tancats a gr 83 1 etapa Mataro- La Batlloria

30 bis L’AMPOLLA-AMPOSTA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA                                     DIARI ETAPA L’AMPOLLA - AMPOSTA.  25-11-2017Recorregut molt planer, el GR92 voreja el Delta de l’Ebre pel seu costat oposat al mar, però no hi arriba a entrar. És un recorregut monòton, sense accidents geogràfics de relleu. Els camps d’arròs en aquesta època de l’any secs, només on hi havia fruiters i hortalisses es trencava la monotonia del paisatge.Hem sortit del centre de la població de l’Ampolla, seguint el passeig marítim i gaudint de magnífiques vistes sobre el mar. En el punt on hi ha el monument indicador del Parc Natural del Delta de l’Ebre hem continuat recte, sense entrar-hi, seguint un canal que ens ha [...]

By | desembre 15th, 2017|Categories: 2017, Altres curses, General, GR 92|Comentaris tancats a 30 bis L’AMPOLLA-AMPOSTA

25 bis TORREDENBARRA A TARRAGONA

DIARI ETAPA 25  bis TORREDEMBARRA-TARRAGONA. 18-11-2017   Etapa bastant variada i en la que hem gaudit de paratges ben diferents, fent passeigs marítims, trams de bosc i corriol, camins, camí de ronda arran de costa i trepitjar sorra de la platja. Amb un dia excel·lent, net i clar, i amb un bon sol, gaudint d’una  temperatura molt agradable, el més negatiu de tot ha sigut que en algunes ocasions, i per manca d’atenció nostra, hem deixat de seguir el recorregut marcat en la descripció de l’etapa. Hem sortit de Torredembarra a les 9 del matí, seguint tot el passeig marítim, i en deixar la població, hem agafat caminet [...]

By | desembre 15th, 2017|Categories: 2017, General, GR 92|Comentaris tancats a 25 bis TORREDENBARRA A TARRAGONA

24 bis CALAFELL a TORREDEMBARRA

DIARI ETAPA 24 CALAFELL - TORREDEMBARRA.   17-06-2017   Recorregut molt pla i monòton, molts trams de passeigs marítims i de platja, trepitjant molta sorra i fent-se el recorregut molt pesat. Amb una forta calor ha calgut hidratar-nos bastant sovint. Com a únic punt interessant del trajecte, l’aturada a Roc de Sant Gaietà, on hem fet unes quantes fotos. A l’arribada a Torredembarra jo i en Josep Comí ens hem banyat al mar. En quant a la senyalització en alguns punts bastants deficient, sobretot a l’entrada a Torredembarra. em començar l’etapa a Calafell, i donat que hem arribat a les 8,30, hem esmorzat abans de començar la ruta. [...]

By | agost 13th, 2017|Categories: 2017, Altres curses, GR 92|Comentaris tancats a 24 bis CALAFELL a TORREDEMBARRA

23 bis Villanova i la Geltru a Calafell

VILANOVA I LA GELTRÚ – CALAFELL.                                                                                      08-04-2017 Etapa modificada respecte el recorregut original del GR92. Abans, quan deixàvem Vilanova i La Geltrú, ens endinsàvem cap a l’interior, ara el recorregut segueix arran de la costa. És un trajecte molt més fàcil de fer, molt pla i sense complicacions, majorment passem per zones urbanes (passeigs marítims de Vilanova, de Cubelles, de Cunit, de Segur de Calafell i [...]

By | maig 7th, 2017|Categories: 2017, Altres curses, GR 92|Comentaris tancats a 23 bis Villanova i la Geltru a Calafell

ETAPA 1 PORBOU- LLANÇÀ

Porbou a LLançà  9/03/2013   Inici del GR 92, és una població situada a la badia del mateix nom, a la comarca de l’Alt Empordà, és un important refugi natural a la costa nord catalana. En un document del1336 s’esmenta el nom de Portbou tot referint-se a una població dispersa; al segle XVIII sembla que era un lloc deshabitat i un segle més tard sols hi havia un petit grup de cases de pescadors a la platja. El 28 d’octubre de 1876 s’inaugurà la línia ferroviària Girona-Figueres i el 20 de gener de 1878 el tren arribava a Portbou. La inauguració de l’enllaç amb els ferrocarrils francesos es va [...]

By | gener 17th, 2017|Categories: 2013, 2014, Altres curses, GR 92|Comentaris tancats a ETAPA 1 PORBOU- LLANÇÀ