GR 83 UNA MICA D’HISTORIA

GR 83 UNA MICA D’HISTORIA Olot-Coll de Passaserres-Vall del Bac-Coll Salomó-Beget. Distància recorreguda: 25,250 km. Desnivell positiu: 750 m. : Beget- Coll de Golofreu-Coll de Malrem -La Menera -Coll de la Guilla -Prats de Molló. Distància recorreguda: 19,500 km. Aquestes dues etapes ens duran per un dels recorreguts de la “retirada”, des d’Olot fins arribar a Prats de Molló. Els més de 5.000 republicans que ho van fer pel Coll de Malrem es varen ajuntar al Coll de la Guilla amb molts altres que havien travessat la frontera pel Coll d’Ares, i des d’aquí ja va ser una corrua trista i dolorosa d’homes, dones i criatures que davallaren fins [...]

By | novembre 12th, 2018|Categories: General, GR 83|Comentaris tancats a GR 83 UNA MICA D’HISTORIA

LAS PLANES D’HOSTOLES a OLOT

DIARI ETAPA 5 LES PLANES D’HOSTOLES - OLOT. 02-08-2018 Recorregut de 21,1 Km, amb molts trams d’ombra i sense gaires complicacions, és el moment de començar a caminar pel Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa fins la capital de la comarca, Olot. Els primers trams són per carretera i pista asfaltada, i en poca estona arribem a Cogolls, amb la capella de Sant Cristòfol, d’origen romànic. Poc després el camí comença a pujar, deixem de banda Sant Salvador de Puig-Alder i seguim fins el coll de la Serrella, lloc on hem esmorzat i ens hem tret de sobre la munió de cucs que hem anat trobant penjats [...]

By | setembre 26th, 2018|Categories: 2018, Altres curses, General, GR 83|Comentaris tancats a LAS PLANES D’HOSTOLES a OLOT

ARBUCIES a OSOR

DIARI ETAPA 3 ARBÚCIES - OSOR. 09-06-2018 Aquesta etapa ens porta fins el cor de les Guilleries. Comencem a Arbúcies i de bones a primeres ens anem enfilant en direcció a Joanet, petit nucli que depèn del municipi d’Arbúcies. Arribats a aquest punt fem una petita aturada, tot gaudint del silenci i la tranquil·litat del lloc. Seguim el camí en direcció a Sant Hilari Sacalm, on entrem per la seva zona industrial, bordegem el nucli urbà i ens dirigim cap el Coll de Llevanyes. El camí s’endinsa per boscos i corriols, i degut a les darreres pluges hem hagut de creuar diverses torrenteres, la verdor és esclatant. [...]

By | setembre 20th, 2018|Categories: 2018, Altres curses, General, GR 83|Comentaris tancats a ARBUCIES a OSOR

OSOR A LAS PLANES D’HOSTOLES

DIARI ETAPA 4 OSOR – LES PLANES D’HOSTOLES. 14-07-2018 Recorregut llarg, de 27 km, amb una llarga pujada des de la sortida d’Osor fins a Sant Martí Sacalm, al quilòmetre 19, amb només un tram de baixada per arribar a Susqueda. Sortint d’Osor hem enfilat la pujada cap al Coll de Nafré, situat a 610 metres d’altitud, seguint el vell camí que uneix les valls d’Osor i de Susqueda (aquesta coberta per l’aigua de la presa en l’actualitat). Trobem l’ermita de Ntra. Sra. del Port, en no gaire bon estat, i a partir d’aquí iniciem una forta baixada fins el pantà de Susqueda, que hem [...]

By | setembre 20th, 2018|Categories: 2018, Altres curses, GR 83|Comentaris tancats a OSOR A LAS PLANES D’HOSTOLES

RIELLS-VIABREA A ARBUCIES

DIARI ETAPA 2 ESTACIÓ DE RIELLS-VIABREA – ARBÚCIES. 19-05-2018 Etapa de 20 km, sortint de l’estació de Riells-Viabrea fins el poble d’Arbúcies, entrant en el Parc Natural del Montseny. Els primers trams els fem per pistes sense gaire dificultat, que ens ajuden a guanyar alçada i ens permeten anar agafant ritme. Havent viscut una primavera de pluges com l’actual, el paisatge se’ns ofereix amb una verdor esplendorosa. Ens anem endinsant pel Parc Natural del Montseny i paulatinament anem guanyant alçada per entre boscos de pins i alzines sureres, però no tardem en corriolejar entre les fagedes. Estem arribant a l’ermita de Sant Martí de Riells, en [...]

By | juny 23rd, 2018|Categories: 2018, Altres curses, General, GR 83|Comentaris tancats a RIELLS-VIABREA A ARBUCIES

gr 83 1 etapa Mataro- La Batlloria

quan no feia vent. DIARI ETAPA 1. MATARÓ – LA BATLLÒRIA. 30-03-2018 Primera etapa del GR 83 o camí del Nord, que uneix Mataró amb Prada de Conflent, al llarg d’una ruta de 213 quilòmetres, que travessa un seguit d’espais naturals i de pobles i ciutats d’alts valors paisatgístics, culturals i ambientals. Dos punts, el Canigó i Mataró, units per un meridià, el Meridià Verd, que va servir per commemorar la determinació del metre com unitat de mesura. Aquesta ruta, unint el mar i la muntanya, travessa les comarques del Maresme, Vallès Oriental, la Selva, la Garrotxa, el Ripollès, el Vallespir i el Conflent. Un monòlit d’acer a la platja [...]

By | juny 22nd, 2018|Categories: 2018, General, GR 83|Comentaris tancats a gr 83 1 etapa Mataro- La Batlloria

30 bis L’AMPOLLA-AMPOSTA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA                                     DIARI ETAPA L’AMPOLLA - AMPOSTA.  25-11-2017Recorregut molt planer, el GR92 voreja el Delta de l’Ebre pel seu costat oposat al mar, però no hi arriba a entrar. És un recorregut monòton, sense accidents geogràfics de relleu. Els camps d’arròs en aquesta època de l’any secs, només on hi havia fruiters i hortalisses es trencava la monotonia del paisatge.Hem sortit del centre de la població de l’Ampolla, seguint el passeig marítim i gaudint de magnífiques vistes sobre el mar. En el punt on hi ha el monument indicador del Parc Natural del Delta de l’Ebre hem continuat recte, sense entrar-hi, seguint un canal que ens ha [...]

By | desembre 15th, 2017|Categories: 2017, Altres curses, General, GR 92|Comentaris tancats a 30 bis L’AMPOLLA-AMPOSTA

25 bis TORREDENBARRA A TARRAGONA

DIARI ETAPA 25  bis TORREDEMBARRA-TARRAGONA. 18-11-2017   Etapa bastant variada i en la que hem gaudit de paratges ben diferents, fent passeigs marítims, trams de bosc i corriol, camins, camí de ronda arran de costa i trepitjar sorra de la platja. Amb un dia excel·lent, net i clar, i amb un bon sol, gaudint d’una  temperatura molt agradable, el més negatiu de tot ha sigut que en algunes ocasions, i per manca d’atenció nostra, hem deixat de seguir el recorregut marcat en la descripció de l’etapa. Hem sortit de Torredembarra a les 9 del matí, seguint tot el passeig marítim, i en deixar la població, hem agafat caminet [...]

By | desembre 15th, 2017|Categories: 2017, General, GR 92|Comentaris tancats a 25 bis TORREDENBARRA A TARRAGONA

24 bis CALAFELL a TORREDEMBARRA

DIARI ETAPA 24 CALAFELL - TORREDEMBARRA.   17-06-2017   Recorregut molt pla i monòton, molts trams de passeigs marítims i de platja, trepitjant molta sorra i fent-se el recorregut molt pesat. Amb una forta calor ha calgut hidratar-nos bastant sovint. Com a únic punt interessant del trajecte, l’aturada a Roc de Sant Gaietà, on hem fet unes quantes fotos. A l’arribada a Torredembarra jo i en Josep Comí ens hem banyat al mar. En quant a la senyalització en alguns punts bastants deficient, sobretot a l’entrada a Torredembarra. em començar l’etapa a Calafell, i donat que hem arribat a les 8,30, hem esmorzat abans de començar la ruta. [...]

By | agost 13th, 2017|Categories: 2017, Altres curses, GR 92|Comentaris tancats a 24 bis CALAFELL a TORREDEMBARRA

23 bis Villanova i la Geltru a Calafell

VILANOVA I LA GELTRÚ – CALAFELL.                                                                                      08-04-2017 Etapa modificada respecte el recorregut original del GR92. Abans, quan deixàvem Vilanova i La Geltrú, ens endinsàvem cap a l’interior, ara el recorregut segueix arran de la costa. És un trajecte molt més fàcil de fer, molt pla i sense complicacions, majorment passem per zones urbanes (passeigs marítims de Vilanova, de Cubelles, de Cunit, de Segur de Calafell i [...]

By | maig 7th, 2017|Categories: 2017, Altres curses, GR 92|Comentaris tancats a 23 bis Villanova i la Geltru a Calafell