ETAPA 20 SANT VICENÇ DELS HORTS – BRUGUERS.

24-01-2015

Etapa de 15,5 quilometres, molt ben marcada, sense gaires complicacions però amb algunes pujadetes molt costerudes, encara que per sort no gaire llargues. Totalment dins de la comarca del Baix Llobregat, hem començat al costat del riu Llobregat per arribar al santuari de Bruguers, a 210 m. d’alçada i a les portes del Parc Natural del Garraf. Tot i esser un dels trams més urbanitzats i industrialitzats del GR 92, el recorregut transcorre pels llocs envoltats d’una rica flora.

La ruta ha començat a pocs metres de l’estació de FGC de Sant Vicenç dels Horts, seguint a continuació per l’interior d’aquesta població fins a la seva sortida, passant per les urbanitzacions de Sant Roc i Cesalpina i continuant fins el Coll de Querol. Seguint sempre una senyalització prou correcte, hem arribat a Sant Climent de Llobregat (87 m), a la sortida del qual i després d’haver arribat al seu cementiri, hem fet la marrada del dia, doncs en lloc de prendre el camí per l’esquerre del cementiri, nosaltres hem seguit recte, per sort hem trobat una caminants que ens han reorientat i això ens ha permès tornar a la ruta correcta, això si, després de sumar un extra de 2 km.  A partir d’aquí novament baixada, ara cap a la riera de Salom, i després novament a pujar, collada de Can Bori (205 m) i tornar a baixar cap a la riera de Sant Llorenç. Després d’això el final d’etapa ja era ben a prop, tot i que la pujada final per arribar a Bruguers era molt costeruda i ens ha fet suar de valent. Al santuari de Bruguers (210 m) hem posat punt i final a l’etapa del dia. Allà mateix hem dinat i, després d’haver reposat forces, bus fins a Gavà i tren fins a Cardedeu.

El santuari de Bruguers està situat al peu del castell d’Erampunyà, del municipi de Gavà. La capella, documentada en el 1321, és romànica, segurament de finals del segle XII, és d’una nau. En el segle XVI s’adossà a la capella una casa per als ermitans que aleshores en tenien cura.

si voleu  veure mes fotos entreu al  FACEBOOK