gr-3-1

DE CADAQUÉS A ROSES 4/05/2013

En aquesta tercera etapa del GR 92 hem fet la ruta entre  Cadaqués i Roses, de 21,375 km de recorregut.

Hem sortit de Cadaqués gaudint d’un dia molt clar i d’una preciosa vista de la façana marítima d’aquesta població. De seguida es deixa la primera línia de la costa i es pren direcció cap a l’interior, essent obligat girar-se de tant en tant per a contemplar el bell paisatge que ofereix la població de Cadaqués i els seus entorns. Tot el recorregut interior ens permet gaudir de l’explosió de colors que ens ofereix una primavera plujosa com la d’enguany.

Amb l’arribada a cala Jòncols (6,650 km) tornem al costat de l’aigua, però per ben poc, cal enfilar el coll de Norfeu i si bé cal suar una mica des de dalt es presenta una esplèndida vista.  La baixada impressiona, sembla que el camí hagi de caure al mar. Després de la forta baixada es passa per sobre d’uns penya-segats.

I aquí comença el nostre calvari, segons la nostra guia a partir d’aquest punt anem planejant arran de mar fins a Roses, però no ha estat així, doncs si bé el camí ens ha permès gaudir de magnífiques vistes i de típiques cales de la Costa Brava (cala Pelosa, cala Montjoi, cala Calís, cala Murtra) de pla res de res, ha estat un continu pujar i baixar, que sumat a la calor i al sol ens ha anat esgotant d’allò més.

Arribats a cap Falcó anem descobrint restes d’instal·lacions militars i uns búnkers que en altre temps apuntaven els seus canons a l’entrada de la badia de Roses. Aquí ja veiem les cases de la urbanització l’Almadrava, semblava que ja entravem a Roses, però renoi, encara teníem 6 km per davant.

Aquest darrer tram, ja al costat de les cases i força cansats, ha sigut el que menys hem gaudit, només volíem arribar, fer la cervesa, dinar i descansar.